dissabte, 12 de setembre del 2015

Abans de començar.

Abans de començar qualsevol matèria, va bé tenir en compte què hi entrarà i de quina manera serà avaluada.
Això és el que trobaràs aquí.

L'assignatura de Literatura catalana és una optativa que es pot impartir tant a primer de Batxillerat com a segon; que aquí, concretament, i sembla que des de fa prou cursos, es fa a primer i que, almenys fins al curs passat, entrava a la selectivitat ( http://www.informat.cat/pau/ ).

Com que és una optativa, se suposa que l'heu escollida perquè us agrada llegir, tot i que sembla que, força vegades, hi ha qui ho fa per fugir de l'optativa que coincideix amb la franja horària on és. Vull dir amb això que fàcilment hi pot haver en aquesta aula alumnat que el que vol és no fer l'assignatura X, i a qui no entusiasma la idea de passar-se un curs envoltat de llibres obligatoris... culpa del sistema esclar, però com que no fem res per canviar-lo, a part de queixar-nos, que sempre ens surt bé, el que s'ha de tenir clar des del principi és que aquesta assignatura està concebuda així: no és una història de la literatura catalana, sinó que vol fer l'estudi aprofundit d'una sèrie de llibres que vénen triats des del Departament d'Ensenyament: 

http://www.xtec.cat/alfresco/d/d/workspace/SpacesStore/bc0a24c3-476a-498f-95fa-d226592db401/Lectures_batx%202013-2017%202a%20v.pdf


Aquest curs, concretament, els llibres que haurem de llegir i analitzar són:


1. Narcís Oller, Pilar Prim. (narrativa, novel·la)














2. Joan Puig i Ferreter, Aigües encantades: (teatre)














3. Joan Salvat-Papasseit, El poema de la rosa als llavis: (poesia)














4. Joan Vinyoli, Vent d’aram: (poesia)














5. Pere Calders, Invasió subtil i altres contes: (narrativa, contes)














6. Maria Àngels Anglada, El violí d'Auschwitz: (narrativa, novel·la curta)













Són bons? Depèn dels gustos, esclar. Ja anirem veient si ens agraden o no, i ja anirem veient també que, independentment d'això, de tots en podem aprendre coses.

I ara trobareu com s'avaluarà l'assignatura:

  • Com que cada llibre és diferent de l'anterior, no podem fer avaluació contínua: per aconseguir aprovar l'assignatura, per tant, s'hauran d'aprovar tots els llibres, cosa que implica que hi haurà d'haver, després de cada avaluació, un control de recuperació per aquells que no ho hagin aconseguit .
  • A cada avaluació s'estudiaran dos llibres, tot seguint l'ordre cronològic en què apareixen, per tant, durant la primera avaluació farem Pilar Prim Aigües Encantades; la segona es dedicarà a El poema de la rosa als llavis i a Vent d'aram; i acabarem amb Invasió subtil i altres contes El violí d'Auschwitz. I hi haurà, com a mínim, dos controls per avaluació, un per cada llibre.
  • La mitjana de notes dels controls serà el 70% de la nota de l'avaluació. Els controls són els que proven si s'han assolit els coneixements suficients. Hem de tenir en compte que les faltes d'ortografia, morfosintaxi i lèxic descomptaran 0'1 punts cadascuna, estiguin o no repetides, fins a un màxim de 2,5 punts.
  • El 30% restant s'obtindrà dels procediments i l'actitud de l'alumne. Entenem per procediments tot allò que té a veure amb la feina a desenvolupar, inclosa l'expressió oral. I per actitud no només la correcció i la bona educació mentre duri la classe, que es pressuposa, sinó també l'interès i l'atenció real per les coses que s'expliquen.  
  • Si no s'aconsegueix aprovar algun dels llibres, ni en els controls de recuperació, sabeu que hi ha els de recuperació del juny que seran a partir del dia 21 i els de setembre (1 i 2). 
  • Ha de quedar clar, doncs, que si un llibre s'aprova queda aprovat fins al setembre i l'alumne només s'ha de presentar als llibres que li quedin suspesos si li'n queden.
Pel que fa a la possibilitat de millorar la nota mitjana final, ja n'anirem xerrant quan ens anem coneixent.

Em sembla que no m'he deixat res, si teniu alguna pregunta, òbviament, podeu fer-la.
  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada